Case studies Credit Agricole Bank Polska


 Case study: System obsługi kart kredytowych

Dostarczony przez CCA Europe.pl system obsługi kart kredytowych umożliwił obniżenie kosztów utrzymania architektury IT w Credit Agricole Bank Polska.


PARTNER BIZNESOWY

Credit Agricole Bank Polska należy do Grupy Credit Agricole, jednej z największych i najbardziej stabilnych grup finansowych na świecie. W Polsce Grupa Credit Agricole jest obecna od 2001 roku, kiedy przejęła 75% akcji LUKAS Banku. Firma zatrudnia ponad 4,5 tys. pracowników.


WYZWANIE

Projekt realizowany przez CCA Europe.pl dla Credit Agricole dotyczył modernizacji architektury IT obsługującej płatności kartami kredytowymi. Jest to jeden z najdelikatniejszych obszarów banku, ponieważ odmowa przy płatności kartą z winy systemu bankowego może wywołać u klienta bardzo negatywne emocje.

Poszukiwano dostawcy, który opracuje zupełnie nowy system do obsługi kart kredytowych, będący modułem systemu bankowości centralnej opartej na systemie PROFILE. Częścią projektu była również migracja wszystkich danych z tego obszaru do systemu bankowości centralnej.


ROZWIĄZANIE

Terminy założone w projekcie były bardzo krótkie. Dla potrzeb projektu CCA Europe zreorganizowała swoją wewnętrzną strukturę, by odpowiadała standardom stosowanym przez międzynarodowe instytucje, takie jak Credit Agricole.

Żeby usprawnić realizację projektu, firma CCA Europe.pl przeniosła lokalizację firmy do budynku, w którym znajdowała się siedziba banku. Dzięki temu poszczególni członkowie zespołu mogli na bieżąco omawiać przebieg prac i wspólnie pokonywać „wąskie gardła”.

Wskaźniki projektu


18

miesięcy


4500

stron dokumentów
analitycznych


32

zaangażowane osoby


Fuzja operacyjna systemów IT przyniosła znaczne oszczędności w obszarze IT oraz umożliwiła dalszy rozwój Credit Agricole poprzez lepsze i szybsze dostosowanie systemów IT do zmieniających się potrzeb biznesowych.