Niewłaściwa diagnoza, oparta na masowych (i niespersonalizowanych) ankietach, nie pozwala uzyskać rzetelnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego Twoi klienci przechodzą do konkurencji. W obecnych czasach zatrzymanie klienta na stałe to prawdziwe wyzwanie instytucji finansowych. Biorąc pod uwagę fakt, że współczesny konsument jest dwa razy bardziej skłonny do podzielenia się negatywną opinią niż pozytywną*, dla banku niezadowolony klient stanowi szczególne ryzyko wizerunkowe. Ale i szansę.
Słuchanie głosu klienta (VoC) to podstawa w projektowaniu nowoczesnych produktów i usług bankowych. W tej podróży nie wystarczy po prostu zadawać pytań w oparciu o bazy danych klientów. Chodzi o stworzenie możliwości aktywnego słuchania, które sprawią, że pytania będą rzeczywiście spersonalizowane.
Czy wiesz, w którym momencie Twój klient jest wyjątkowo zadowolony z obsługi? Co sprawia, że rozważa natychmiastową zmianę banku? Odpowiedź poznasz, jedynie towarzysząc mu w tym, co właśnie robi.
* Badanie Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.